W odpowiedzi na oczekiwania naszych partnerów biznesowych i Klientów, a także w ramach strategicznego rozwoju naszej spółki przechodzimy cyfrową transformację, która oznacza wiele pozytywnych zmian.

Nad czym aktualnie pracujemy?

  • Wdrożenie platformy sprzedażowej dla kanału B2B
  • Wdrożenie systemu PIM (Product Information Management), który zasili platformę B2B, B2C i aplikację mobilną dla handlowców terenowych

Najważniejsze korzyści z wdrożenia platformy B2B:

  • Dostęp do o wiele szerszej oferty produktowej niż dotychczas i możliwość składania zamówień 24/7,
  • Dostęp online do wszystkich dokumentów (WZ, FV, FV korygujące, limity kupieckie i inne)
  • Indywidualne cenniki, możliwość negocjacji cen i tworzenia zapytań ofertowych dla Klientów
  • Pojemny katalog produktów i inteligenta wyszukiwarka
  • Usprawnienie komunikacji z klientem na każdym etapie procesowania zamówienia
  • Nowe możliwości w komunikacji akcji marketingowych, w tych akcji producenckich (zaawansowane opcje promocji, kody rabatowe, dedykowane podstrony dla akcji, szeroki wachlarz banerów i oznaczeń na platformie)
  • Możliwość dotarcia do większej grupy odbiorców i pozyskania nowych Klientów; nowe rynki zbytu

Jednak niezbędnym elementem platformy B2B jest system PIM.

Czym jest PIM?

PIM – Product Information Management – zarządzanie informacją produktową.

Narzędzie PIM to rodzaj nowoczesnego oprogramowania, wirtualny katalog produktów, który uprawnia – sprzedawcom detalicznym, hurtownikom i producentom – proces kontrolowania i zarządzania produktami z centralnego miejsca.

Co zyskujemy dzięki PIM?

  • Wzrost sprzedaży – dzięki rozbudowanym, wyczerpującym informacjom o produkcie klienci chętniej podejmują decyzje zakupowe. Jednocześnie ilość unikalnych, profesjonalnych treści wpływa bardzo pozytywnie na SEO, co powoduje zwiększenie ruchu organicznego w serwisach w sklepie internetowym i pozyskanie nowych Klientów zainteresowanych produktem.
  • Szybsze wdrażanie nowości produktowych – dzięki narzędziu PIM proces wdrożenia nowych produktów lub całych serii jest skrócony do minimum, ponieważ dane produktowe, zdjęcia, załączniki techniczne są wprowadzane w jedno miejsce i udostępniane we wszystkich platformach i katalogach jednocześnie. Poinformowanie całej sieci o nowościach produktowych w przypadku otrzymania danych od producenta można skrócić raptem do kilku godzin!
  • Spójność komunikacji na wszystkich kanałach i platformach firmy dystrybucyjne posiadające kilka kanałów sprzedaży: b2b, b2c, aplikacje mobilne, serwisy społecznościowe, marketplacy – zyskują dużą przewagę w aktualizowaniu danych we wszystkich miejscach jednocześnie, co pozwala na szybsze reagowanie na zmieniające się potrzeby rynku.
  • Poprawa jakości danych i zmniejszenie liczby błędów: System PIM spiera zarządzanie jakością danych, umożliwiając weryfikację, walidację i uzupełnianie informacji o produktach. Dzięki temu będziemy mogli lepiej kontrolować jakość informacji udostępnianych klientom. Centralizacja informacji oraz automatyzacja procesów związanych z danymi produktowymi pomaga zminimalizować ryzyko błędów, co przekłada się na wyższą jakość informacji oraz większe zadowolenie klientów.

Dlaczego kompletność danych ma znaczenie? I dlaczego współpraca z producentem jest tak kluczowa?

Prezentowanie newralgicznych informacji na kartach produktów, ma kluczowe znaczenie w procesie sprzedażowym. Prezentowane przez sprzedawcę dane dotyczące parametrów produktu, znacząco wpływają na konwersję i często bywają czynnikiem wpływającym na ostateczną decyzję zakupową. 
Dzięki zgromadzonym w narzędziu PIM informacjom o produkcie każdy będzie mógł zapoznać się z parametrami, czy danymi technicznymi, co często jest niemożliwe w sieci stacjonarnej. Kompletność i jakość danych wpływa także na działania wyszukiwarki na stronie internetowej, a także na filtrowanie produktów, dzięki czemu Klient w szybszy i łatwiejszy sposób jest w stanie odnaleźć interesujący go produkt.

Ponadto, odpowiednia prezentacja produktu, pozwoli przeprowadzić działania pozycjonujące pod SEO – co znacząco zwiększy widoczność prezentowanych produktów w Google, a także pozwoli wzmocnić pozycję AB Bechcicki w Polsce.

Dlatego tak ważna dla nas jest współpraca z naszymi producentami przy pozyskaniu danych o produktach, które posiadają w swojej ofercie. Praca i wysiłek, który zostanie włożony w przekazanie kompletnych informacji produktowych w odpowiedniej formie do naszego systemu PIM z pewnością zaowocuje w przyszłości.